כמה עולה פרוכת?

במהלך ימי הביניים, החלו קהילות רבות בארץ ישראל ובתפוצות העולם לפאר ולהלל את בתי הכנסת בפרוכות פאר גדולות מימדים בעלי אופי אומנתי ומרהיב עין. יריעות בד איכותיות שימשו בעיקר כפרוכת לארון הקודש, פרוכת לספר תורה, פרוכת לבימה ולעוד שימושים נוספים.

רבים יהיו המומים כאשר התוודעו למחירה המופקע של הפרוכת ולא יבינו את פשר העלות המופרזת. לשם כך, שלחנו אנשים שינסו לעקוב מקרוב אחרי הליך ייצור הפרוכת ולנסות להבין את הסיבה עומדת מאחורי מחירה הגבוה.

הפרוכת הגדולה בעולם

לפני שהתחלנו, החלטנו לקבל פורפורציות על מחירי הפרוכות וחיפשנו אחר הפרוכת היקרה בעולם. מטרתנו הייתה למצוא את הקהילה היהודית שהצליחה ליצור את הפרוכת לארון קודש הגדולה ביותר ובכך לעטר את עצמה בשיא עוצמתי זה.

למרבה השמחה, לא נזקקנו לנדוד סביב מדינות רבות וקהילות מרוחקות. בעזרת הא-ל, במהירות רבה גילינו שהאוצר נמצא מתחת לגשר.. הפרוכת הגדולה בעולם  נמצאה בירושלים.

כאשר גבאי בית הכנסת 'החורבה' שבירושלים רצו להזמין פרוכת לארון קודש בדקו וראו כי גובהה של הפרוכת נדרש להיות 24 מטרים. עיטורי הפאר שפיארו את צורתה היו גלולים באומנות לכל ארכה. משקלה של פרוכת זו מגיע למאות קילו-גרמים ותלייתה על ארון הקודש נעשתה בעזרת חוטי סנפלינג לוליניים ואמנים מיוחדים.

ברור הדבר ששוויה של פרוכת להיכל זו ועלות מלאכת תפירתה, בנייתה, הנדוס צורתה והרכבתה, הגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. נסו לחשב את מחיר הבד היוקרתי, עיטורי הזהב המהודרים, שעות העבודה הנדרשות לתכנון יצירת הפאר הזו והטכניקות החדשניות בהם נעשה השימוש לצורך תפירתה.. הסך הכולל אליו תחשפו עשוי להבהיל אתכם.. וכל זה ללא חישוב מלאכת התפירה, שינוע הסחורה וייבוא הבדים.

ייצור פרוכת

האמת היא, שאין צורך להיסחף למימדים גדולים אלו על מנת להבין את העומד מאחורי מחירה הגבוה של פרוכת לארון קודש. אך פרוכת פשוטה של בית כנסת שכונתי יכולה להגיע לשווי שכל אחד יכול לעמוד בו.

לצורך העניין, ראוי לציין מספר נקודות שמשפיעות ביותר על מחיר הפרוכת:

סוג הבד ממנו עשויה הפרוכת הוא מחומרי הגלם היקרים ביותר הקיימים באומנות התפירה. בנוסף, למען שמירה על חוזק הבד ומניעת קריעתו, נזקקים בעלי המלאכה לכופלו עם ביטנית כפולה של בד מחוזק שישמור על יושר הפרוכת ויציבותה למשך זמן.

חוטי הזהב הרוקמים את איורי הפרוכת ואת פסוקי ההלל המצויינים על גביה נרכשים במחיר גבוה ותפירתם מהווה מלאכה מורכבת יותר מתפירה רגילה.

זכויות היוצרים של סמלי היהדות המופעים על גבי הפרוכת נרכשים כדין וכחוק ואפילו גופן האותיות נרשם ונכלל בתקן הנרכש.

מעבר לכך, גודלה של הפרוכת מכביד על משקלה ובאופן ממילא מקשה על יכולת השינוע וההרכבה המתבקשת בארון הקודש.

משכך, לא אחת התעריף שנלקח ברכישת הפרוכת עולה רבות על הסכום שציפינו להוציא מהכיס לפני שביקשנו את תפירתה. אך אין מה להיבהל.. קיימות אופציות רבות על-ידם נוכל לרכוש פרוכות זולות יותר ואיכותיות לא פחות.. להלן נמנה מספר טיפים חשובים למעוניינים.

עלויות של פרוכות:

בשביל לדעת כמה עולה פרוכת, יש לקחת בחשבון כמה דברים: צבע עיצוב גודל מידה.

הוזלת מחיר פרוכת לארון קודש:

על מנת להוזיל משמעותית את מחיר הפרוכת, אנו נזקקים לוותר על כמה דברים שייצרו פער עצום במחיר הפרוכת:

ראשית כל, ניתן לעשות שימוש בתבניות ישנות ובאיורים חסרי זכויות יוצרים וכך להיפטר מעלות מיותרת זו. למעשה, ישנם יצירות אומנות מרהיבות שלא נצרך כלל לרכוש את זכות השימוש שלהן כך שכדאי לחשוב פעמים לפני שניגשים להוצאה כספית זו.

שנית, רכישה מקוונת באתרי אינטרנט של פרוכת לארון קודש יכולה להפחית את עלות השירות בצורה משמעותית.

חשוב לחפש אחרי אתרים מהימנים. לא אחת נרכשו פרוכות זולות ולא איכותיות במחירים מופקעים אודות לשרלטנים סוחרים ברשת שייצרו פרוכות זולות מחומרים לא איכותיים.

נוסף על-כך, ראוי לשים לב לגודלו של ארון הקודש ולאורך חזיתו. באם דלתות הארון הם קטנות מימדים, היה מן הנכון שפרוכת ההיכל תהיה דקיקה וקלילה יותר כך שיהיה נוח ונחמד יותר לפתחה ולהזיזה מצד אל צד. לעומת זאת, כאשר ארון הקודש מתנשא לגובה, הרי שמוכרח לעשות פרוכת בבד האיכותי והיוקרתי על מנת לשמור על יושרה ועל יציבותה של הפרוכת.

ברגע שנשים לב לפרטים אלו, נוכל להשיג פרוכת מהודרת, מכובדת, יפה ומרהיבה במחיר זול משמעותית מהמחיר הסטנדרטי המוצע בשוק.

רצוי להיכנס לאתר של חברת M JUDAICA שהוא אתר מומלץ ביותר, שהוא הייצרן \ מפעל הפרוכות ישירות וללא פערי תיווך ובכך לחסוך זמן וכסף, חברת M JUDAICA מתחייבים למחיר הזול ביותר באיכות וגימורים ברמה הגבוהה ביותר.

חברת M JUDAICA נותנים לכם את ההזדמנות להזמין מוצרים אלו במבחר רחב של צבעים וגדלים, ולבצע שינויים בהתאמה אישית. מחלקת הגרפיקה שלנו יחד איתך, תעצב את העיצוב המושלם עבורך.

חברת M JUDAICA משתמשים בבדי קטיפה הכי איכותיים שקיימים בשוק, ריקמת פרוכת ממוחשבת במכונה גרמנית, צפיפות תפרים,  שילוב חוטי ריקמה יציבים וחזקים במיוחד שיחזיקו לאורך זמן כולל ביטנה איכותית מלאה בגב הפרוכת. שיטת רקמה ייחודית למראה מלכותי מושלם ואחיד ללא מתיחות,  ושילוב ושיבוץ אבני סברובסקי אורגינלים.

צרו קשר באמצעות המייל  [email protected]

או בהודעת וואטסאפ  13474504674+

כתיבת תגובה

preloader